March 2, 2014

Campania Capsali, intre cenzura si umor

Recent (Februarie 27) am fost iar cenzurat de 'trupa Capsali' (comentariul meu la un post electoral, 'pinned' la momentul respectiv, cu numitul candidat la europarlamentare a fost sters prompt) de unul dintre vigilentii gardieni ce administreaza pagina Ortodoxia Romaneasca. Ma asteptam de fapt - nu este prima data ca suporterii infocati ai 'viitorului europarlamentar' (care, chipurile, va salva credinta, neamul, traditiile si familia romanilor) actioneaza intr-un asemenea mod. Mai mult, in grandioasa eulogie a Pr. Mihai-Andrei Aldea - niciodata cenzurat pe-acolo,
'cei care nu înţeleg să-l sprijine pe Iulian Capsali riscă să facă un act de mare gravitate' 
Termenul negativ 'cei care nu inteleg' este, in acest context electoral, un mic truc: poate ca unii nu-l sprijina pe Iulian Capsali pentru ca inteleg (termen pozitiv) ca numitul candidat face trafic de incredere. Pe de alta parte, in contextul acestei  experiente a cenzurii, se poate spune, corect, ca unii nu inteleg ca Ortodoxia nu are nimic de a face cu mentalitatea administratorilor Coreei de Nord. De-a dreptul amuzant a fost comentariul pe care, grijuliu din fire, numitul administrator (nu-i dau numele, ca e mic si nu stie ce face) mi l-a trimis... pe alt grup minuscul:  
"Vă avertizez că nu mă joc cu astfel de lucruri, dle Mihai Caragiu." 
Interesant, nici eu nu ma jucam, comentariul meu era foarte serios, pertinent topicului, si era oricum prezentat ca opinie personala. La insistenta mea pe tema 'or else... what?', i-a trebuit ceva timp (chiar mi-era mie jena de tacticile puerile folosite de junele furios ca sa ascunda o opinie) sa ajunga la cuvintul cheie: eliminare... a comentariilor mele si a membriei in grupul in care oricum eram practic inactiv (unul dintre motivele pentru care aceasta experienta a cenzurii mi-a stimulat simtul umorului). Ma bucur ca mi-am 'salvat' postul cenzurat cind mai avea citeva secunde de trait :-)