July 31, 2015

July 20, 2015

Reality

“Fácilmente aceptamos la realidad, acaso porque intuimos que nada es Real”
Jorge Luis Borges, El Aleph

“We accept reality so readily - perhaps because we sense that nothing is real.”

Writing

“Writing is nothing more than a guided dream.”
 Jorge Luis Borges

Living in the present

“The eternal life is given to those who live in the present.”
― Ludwig Wittgenstein

July 18, 2015

Carmen Elena Caragiu - Cum sari de la una la alta? (27) - "Eu sunt povestea ta"...

Cap bine așezat pe umeri. Frunte umedă. A topi cu privirea tristețea. Cuvinte țâșnind din inimă. A descurca firul în minte. Muzica se revarsă pe chip. Prietenie cu firea. A da lumină. A ține în viață. „Soarele și luna i-au ținut cununa”. Ulciorul merge la apă. Arta crapă piatra-n patru. Legea lui Arhimede. Argumentele tale nu se susțin. Presentimentele s-au cuibărit în suflet. Iubirea te ridică la suprafață. Te ține sus/te susține. Te poartă cu alai, călare pe șapte cai. Mort de uimire. Dorința de a spune totul, când nu mai poți să articulezi nimic. Mă văd în prag. Ochi luminoși, larg deschiși. Zâmbetul dinaintea morții – suprema formă de aderență/adeziune la Viață. Susur de izvoare. Fâlfâire de aripi. Eu sunt povestea ta.

Carmen Elena Caragiu (1965-2015)

David Lanz - Love's Return

July 16, 2015

Genesis - Supper's Ready

Carmen Elena Caragiu - Cum sari de la una la alta? (20)

Sunetul însuși este același, dar sunetul în modul în care se manifestă mereu ca un altul. Telescopare a semnificanților. Conștiința intențională. Lumea reală și obiectele ei trebuie concepute ca obiectualități pur intenționale, care și-ar afla baza existenței și determinării lor în adâncimile purei conștiințe constituante. Teoria modernă a comunicării nu se mai întemeiază pe conceptul saussurean al semnului și nici pe relația tradițională dintre semnificat și semnificant, ci pe acela al activității limbajului (limbaj = corp, semnificantul în sine e greu, gravid) și, în consecință, pe relația dinamică a semnificanților între ei. Nu există nici o semnificație pe care sistemele limbii să o preia ca atare și să o comunice; semnificația nu trebuie înțeleasă ca o prezență din afara limbajului, ci mai degrabă ca produs al activității semnificanților textuali. Regula majoră este a indeterminării (non-condiționării) semnificației. Semnificația = asimptotă. Hopa Mitică. Orice ideologie e cacofonică. Umorul privește pe sub sprânceană. Interval nostalgic = distanța de la actual la potențial. Vânturare. Pernă de aer. A muta dificultatea. Joacă-te cu o gâză. Materia caută beată parfumul Celuilalt, se hrănește din el. Nu te uita fix în ochii unui tigru. Redefinește boala! Te afli într-o poveste. Inferiorul împrumută trăsăturile superiorului, la orice nivel (inducție inconștientă instantanee). Sugestia nu trăiește în timp, nu se teme de moarte. Mintea copiilor. Greierele și furnica. Toată ziua cântă, ca și cum ar face ceva constructiv. De mâncat, când mai mănâncă? Copiii nu cunosc nevoile, sunt întreținuți. „El asistă la ceea ce exprimă”. Ia calea pustiei... Estetica urâtului nu poate fi valorizată decât ontologic, nu axiologic. Mână ușoară. Scoate din ea imaginea, o impulsionează să se exprime frumos prin orice mijloace. „Maniera cea mai profundă de a cunoaște (a pătrunde) o ființă este să asculți vocea ei”. Le grain de la voix. Ca „instituție”, autorul e mort! N-ai cum să mori, decât să te miști pe deal în sus sau în jos. „A slăbi este actul naiv de a vrea să fii inteligent” (R. Barthes). Răsturnare. Suplement. Fiul Omului. M-am visat în rochie albă de mireasă. Frații tăi te susțin, îți cunosc inima. Străfulgerarea nemijlocită. Personajele sunt potențialități developate. Subversiunea semnificatului ideologic de către semnificant. Ce este sensul? Penetrație în conștiință. Mister. În artă, avem de-a face cu o idealizare ontologică (nu exclusiv axiologică), substanțială, și implicit (nu explicit) axiologică. Idealizarea ontologică e prealabilă. De aici, posibilitatea esteticii urâtului. Personificare. Exaltare. Prinzi aripi. Partituralul. Spațiul percepției (continuumul gol, ideologic, material) e substituit de cel al imaginației, al potențialelor developate. Mise en abyme. Textul se produce, reflex după reflex, în interiorul unui spațiu de negândit. Orgoliul îți închide orizonturile. Smerenia are orizontul deschis. Se adapă din ideal, își scaldă fața în ideal. La orizont e Dumnezeu. Materia = transpunere vizuală a membrului fantomă. Nu poate lăsa în urmă „corpul”, decât cărarea. Eu-Tu: întâlnire concretă, materială, pentru că spiritul întrupat nu semnifică decât în asociere, nu în disociere. El nu are valoare în sine, de ego. Cuplaj semiotic. A spune că se disociază spiritul de „corp” înseamnă că nu știm ce vorbim. Realismul e reconfortant, viguros, elegant, cu picioarele pe pământ, stabil psihic. Deci spiritul întrupat este ultima semnificație, grea, majoră! Textualitate. Vertij. Vâltoare. Cred că oamenii dorm în genere noaptea ca să viseze realul. Ne ferim de inducții negative prin iubire. Realul poate fi întotdeauna „visat”.

Carmen Elena Caragiu (1965-2015)

July 15, 2015

Carmen Elena Caragiu - Cum sari de la una la alta? (22)

Capul obosit își caută un loc de odihnă pe pieptul lui. Brațul ei ținut strâns e prelungirea mâinii lui. Când îi trece lui un gând prin cap, ea tresare. Floarea soarelui se întoarce după soare. Doctorul are minte limpede și mână ușoară. Eufemism. Nu poate fi vorba de despărțire de trup, ci de tratarea unei boli, de vindecare. Exteriorul este cel mai important punct (centru de greutate) al interiorului. Doar conștientizarea, acul semnificației, al poeziei induce ser informațional. Moartea = engramă a vieții! Moartea indică viața, prin personificare. Acesta-i miracolul etern. Particularul e spiritualul, nu generalul. Ce lăsăm în urmă? Ce ne apasă? Personificarea, poezia e antidotul la încărcarea cu noxe. Superiorul nu se reduce la inferior, prin moarte. Poartă mantie, diademă. În artă nu există valori-mijloc. Materia ia forma dorinței. Fiecare cuvânt articulat e un picioruș. Privim dintre tâmplele altuia.

Carmen Elena Caragiu (1965-2015)

Basho treasures

“Every day is a journey, and the journey itself is home.”
Matsuo Basho‬

Greece: Here is Why #ThisIsNotACoup - Huffington Post

Andreas Souvaliotis - Greece: Here is Why #ThisIsNotACoup (Huffington Post):
"Greece didn't get into all this trouble because its European partners took advantage of it. It went bankrupt because, after more than a generation as a member of a rules-driven, respect-based tight economic community, it never figured out how to play fair, how to fit in and how to build real value. It enjoyed the spoils of membership without ever trying to live up to its end of the bargain; it cheated, squandered, abused, begged for more and the cycle continued until the financial crisis suddenly brought the entire country to the brink of bankruptcy."
 Read the full article here.
 

July 13, 2015

Carmen Elena Caragiu - Cum sari de la una la alta? (15)

Conștiință cotropită de durere. Nu te confrunți cu respingătorul, paragina, depresia. Ești înclinat să vezi răul. Gura aligatorului te papă. Dinți încălecați. Iepuraș. Morcovel. Ambiția = semnul dezacordului. Unde nu-s picioare, vai de cap! A vedea în viitor, a învăța din trecut. Nu te freca la ochi. Copiii drăguți arată cu degetul (gest salvat de inocența lui). Mură-n gură. Sare dopul. Își trage sufletul. Cine aruncă mănușa? Drob de sare. Sabia lui Damocles. Trage să moară. Hopa-Mitică nu se ridică. Mână de ajutor. Își face planuri. A da piept cu greutățile. Are capul atât de ușor, încât sufli peste el și se mișcă. Nu există opoziție materie-spirit, ci ambiguitate. Între două puncte care se despart, se ițește un năsuc. Desen animat. Lăzărelul. Motanul încălțat. Nu-mi place să fiu privită din spate (unde eu nu am acces) ori arătată cu degetul (fix în vârful nasului). Vulnerabilitate și, totuși, închegare. Cum ai ajuns sus? Cine te-a făcut așa? Să prindă viață o idee. Să-ți iei viața în ambele mâini. Rostul. Materia nu e o rămășiță orizontală (opusă verticalei). Morții clipesc. Săgeata cu care nevăzutul a înțepat în boltă stelele – o imagine tremurată. Lumânările înalte sunt vii: ajung în pom pe propriile lor picioare. Ce, ele n-au picioare? Fără să le pună nimeni acolo. Globuri de Crăciun cu sclipiri. Ce faci cu materia? Cui o lași? Lasă-mă să te las. Face figuri. Sfidează legile gravitației. Sunetul vine numai cu fața. Puterea artei constă în a nu „apăsa” pe suprafața de contact. Boare. Foaie velină. Agită steagul. Altul în același. Miracol.

Carmen Elena Caragiu (1965-2015)

Carmen Elena Caragiu - Ochii se pot închide

Noi am rămas de o parte și de alta a fluviului. În față,
Între mine și tine se întinde timpul în creștere, cu ore, zile
Și ani ce ne despart.
Aici, cărțile înnegrite de litere nu se mai pot mișca.
În acest loc, ele țin totuși spațiul nemișcat.
Ca un credincios, poetul adevărat așteaptă trezirea la viață a cărții.
Se va roti de la sine soclul de lemn
Și Galateea se va întoarce cu fața spre iubitul cel așteptat.
Poetul se clatină, dar nu cade,
Pașii împleticindu-se i se pierd pe străzile rulante
Ca și când ar lua loc într-o poză umflată de vânt.
Tu ai dispărut atunci când spațiul a încetat să se rotească.
El mi te aducea aproape, ca pe aripi venind cu tine,
Călărit de neuitatul Năpârstoc.
Nu exista timp, dacă spațiul dansa împreună cu noi
Asemeni filelor unei cărți,
Atât de ușor de întors înainte și înapoi.
De atunci, trupul omului cunoscu povara și durerea,
Și mâinile sale au aflat ce înseamnă să-și încordeze îndârjit
Mușchii și să vâneze vânt,
Să-și ridice pumnii împotriva vântului!
Orice drum vestește o pradă,
Până dispare piatra de poticnire
Și existența încetează să se mai opintească
Împotriva pasului.

Carmen Elena Caragiu (1965-2015)

OIL BUSINESS ALLEGEDLY PULLING STRINGS: "Exxon knew of climate change in 1981, email says – but it funded deniers for 27 more years"...

HERE!  
The Guardian article

Chopin - Nocturne op.9 No.2

"Chopin composed his popular Nocturne in E-flat major, Op. 9, No. 2 when he was about twenty"...

un vers enigmatic

Florin scrie:
un vers enigmatic, recurent în textele lui Virgil Mazilescu: "am visat câteva vise frumoase cu niște mici animale care se roagă".

July 4, 2015

Germania protestează împotriva canicidului din România printr-o scrisoare-petiție adresata președintelui Klaus Iohannis!

Germania protestează împotriva canicidului din România printr-o scrisoare-petiție adresata președintelui Klaus Iohannis!

-- VIA MDPA Miscarea Dreptate pentru Animale

Scrisoarea-petiție poate fi găsită și semnată aici: http://www.peta.de/HundeRumaenien#.VZZ57TGsXas Traducerea în limba română:

În fiecare an în România sunt capturaţi şi omorâţi mii de câini fără stăpân mai ales de pe străzile oraşelor. Există înregistrări video care documentează cruzimea acestor practici de omorâre cu aprobarea statului. PETA cere încetarea imediată a omorârii de câini şi introducerea unui program de castrări pe scară largă.





Germania protestează împotriva canicidului din România printr-o scrisoare-petiție adresata președintelui Klaus Iohannis!Scrisoarea-petiție poate fi găsită și semnată aici: http://www.peta.de/HundeRumaenien#.VZZ57TGsXas Traducerea în limba română:În fiecare an în România sunt capturaţi şi omorâţi mii de câini fără stăpân mai ales de pe străzile oraşelor. Există înregistrări video care documentează cruzimea acestor practici de omorâre cu aprobarea statului. PETA cere încetarea imediată a omorârii de câini şi introducerea unui program de castrări pe scară largă.Istoric şi contextDin cele 20 milioane de locuitori ai ţarii, mulţi trăiesc în continuare la limita sărăciei. Animalele o duc şi mai greu, şi mai ales aşa-zişii maidanezi au parte zi de zi de spaimă şi chinuri. De la promulgarea în septembrie 2013 a „legii omorârii“, din uciderea câinilor se câştigă bani mulţi prin primele promise.Legea „eutanasierii“ (OUG 155/2001 modificată prin Legea 258/2013) prevede printre altele că toţi câinii fără stăpân trebuie prinşi, duşi în adăposturile de stat unde pot fi „eutanasiaţi” dacă nu sunt revendicaţi sau adoptaţi în termen de 14 zile. Pentru fiecare câine prins se plăteşte o bonificaţie de până la 50 euro. Alţi bani ai contribuabililor sunt dirijaţi către administraţia şi veterinarii adăposturilor de stat, către cheltuieli cu cazarea, hrana şi îngrijirea medicală a câinilor în adăposturi de stat (până la 250 euro per câine), către medici care eutanasiază şi în ultimă instanţă către cei care se ocupă de „debarasarea” cadavrelor animalelor – o imensă afacere.Astfel a luat naştere şi s-a consolidat în România o crudă industrie de „catch & kill” [prinde & ucide], care ia locul tuturor eforturilor pentru implementarea unei soluţii umane şi durabile. Programele tip „Neuter & Release” [castrare & eliberare (reteritorializare)] promovate de activiştii pentru protecţia animalelor asigură reducerea durabilă a populaţiei de câini, lucru demonstrat de programele similare implementate în alte state membre UE. Costurile pentru castrare, vaccinare antirabică, microcipare şi înregistrare ating cel mult 50 de euro per animal.Dintr-un comunicat de presă [1] desprindem că de la intrarea în vigoare a legii numai in București au fost prinşi peste 50.000 câini comunitari, dintre care 30.000 au fost eutanasiaţi. Câţi câini au exista şi mai trăiesc efectiv pe străzile Bucureştiului, câţi au fost efectiv prinşi şi omorâţi, şi în ce mod – nu ştie nimeni. Recensămintele populaţiilor de câini comunitari prevăzute de lege nu au avut loc niciodată. La fel a fost neglijată şi „monitorizarea” în adăposturile de stat.Uciderile continuă în ciudă succesului în instanţăÎn lunile iunie şi iulie 2014 curţile de apel din Bucureşti şi Braşov au hotărât, că normele de aplicare ale legii sunt ilegale interzicând aplicarea lor în întreaga ţară. La parchetele şi instanţele din România au fost depuse sute de plângeri penale, un proces se află pe rolul Curţii Europene de Justiţie şi sute de mii de oameni din toată lumea au protest prin scrisori, petiţii şi demonstraţii. Cu toate acestea capturarea, chinuirea şi uciderea câinilor continuă, pentru că nici până acum legea nu a fost modificată.Şi se poate şi mai rău: între timp oamenii care vor să apare animalele trebuie să plătească de multe ori scump pentru curajul lor civic. „Deranjarea, perturbarea” şi „documentarea” acţiunilor de prindere sunt interzise în Bucureşti şi pedepsite cu amenzi de până la 250 euro. Hrănirea câinilor comunitari urmează a fi interzisă încă în acest an şi pedepsită cu amenzi de până la 450 euro. Activiştilor pentru protecţia animalelor care denunţă condiţiile din adăposturile de stat li se refuză accesul şi hrănirea animalelor le este interzisă. Persoanele, grupările şi organizaţiile care iau câini din aceste staţii de ucidere şi îi transmit spre adopţie iubitorilor de animale din străinătate sunt defăimaţi public. Cine doreşte în România să adopte un câine comunitare trebuie să-şi dezvăluie întreaga sferă privată şi să obţină acordul scris al tuturor vecinilor, indiferent câţi sunt aceştia, o sută, două sute. S-a documentat că de atunci rata abandonului de câini este în continuă creştere.Soluţia umană şi verificată pentru animalele fără stăpânDoar implementarea consecventă a unui program de tip „Neuter & Release” [castrare & eliberare (reteritorializare)] poate duce la scăderea durabilă a populaţiei de căini şi pisici fără stăpân. Aceste program se bazează pe principiul reteritorializării in mediul familiar al animalelor după castrare şi îngrijire medicală, şi continuarea îngrijirii lor în teritoriu. Este metoda recomandată şi de Organizaţia mondială a sănătăţii (OMS/WHO) în „Guidelines for Dog Population Management“ (Linii directoare pentru gestionarea populațiilor canine). În plus sunt neapărat necesar măsuri de interzicere strictă a creşterii şi vânzării de câini şi pisici.De ce de multe ori adăposturile nu sunt o soluţiePrincipiul „adăpostului pentru câini” după model vest-european nu poate funcţiona în ţări ca România din cauza ratei foarte de mici de adopţie din aceste ţări. Ca urmare în adăposturi practic nu există pe întreaga durată a vieţii câinilor o înlocuire a efectivului existent de animale, făcând abstracţie de condiţiile catastrofale în care trăiesc animalele în adăposturile sudest-europene. Ar fi de asemenea necesară şi construirea de mii de adăposturi, pentru a caza sutele de mii de căini fără stăpân.Sursa bibliografică:[1] http://mapofhope.de/2015/03/19/bukarest-ist-hundefrei/ (ultima accesare în data de 01. Juni 2015)Mult stimate domnule Preşedinte Iohannis,încă în data de 5 septembrie 2013 aţi calificat ca „barbară” Legea eutanasierii nr. „258/2013” care permite omorârea câinilor comunitari în România fără nicio indicaţie medicală sau socială. Aţi declarat că nu este o măsură adecvată pentru reducerea pe termen lung a populaţiei canine. Totuşi în România sunt prinşi şi ucişi cu cruzime anual mai multe mii de câini.Apelăm la Dumneavoastră în calitate de cel mai înalt reprezentant al ţării:Vă rugăm ca şi în calitate de şef al statului român să luaţi poziţie împotriva „legii eutanasierii”. Faceţi uz de influenţa Dumneavoastră personală şi politică pentru promovarea unei legislaţii noi, umane şi eficiente, în care să se ţină cont de câini, „ca fiinţe simţitoare”, aşa cum sunt definiţi la art. 13 al Tratatului de la Lisabona, conform liniilor directoare OMS şi OIE.Vă rugăm să interveniţi ca fondurile care actualmente sunt dirijate către gestionarea violentă şi uciderea acestor animale, să fie investite în proiecte ce duc cu adevărat la limitarea populației de câini comunitari pe termen mediu şi lung: în programe tip „Neuter & Release” [castrare & eliberare (reteritorializare)] aşa cum sunt deja implementate cu succes în unele oraşe din România, şi în măsuri de educare a oamenilor pentru dezvoltarea unei atitudini responsabile faţă de animale. Interveniţi pentru implementarea unor soluţii win-win în ţara Dumneavoastră, pentru transpunerea in practică a unor concepte benefice pentru oamenii ŞI pentru animalele din România. Aţi devenit preşedinte cu scopul de a combate cu consecvenţă corupţia în ţara Dumneavoastră – vă rugăm aveţi în vedere în activitatea Dumneavoatră şi banii contribuabililor cheltuiţi pentru ucidere cu cruzime a câinilor.Vă rugăm să cereţi şi să dispuneţi:verificarea modului efectiv în care sunt utilizate fondurile puse la dispoziţia administratorilor adăposturilor de stat şi a colaboratorilor lor pentru întreținerea, îngrijirea medicală şi eutanasierea profesională a câinilor;controlarea personalului veterinar din adăposturile de stat, pentru a verifica modul în care au loc eutanasierile; realizarea efectivă a „monitorizării” prevăzute de lege şi accesul nelimitat în adăposturile de stat al populaţiei şi al activiştilor pentru protecţia animalelor, cu posibilitatea de a documenta starea din adăposturi, aşa cum este deja prevăzut in lege;eliminarea amenzilor date celor angajaţi în lupta împotriva acţiunilor pline de cruzime şi ilegale ale hingherilor.Multe dintre cruzimile comise împotriva câinilor şi oamenilor au loc în public. De multe ori sunt traumatizaţi copii care devin martori involuntari ai acestor acţiuni. Vă rugăm angajaţi-vă pentru soarta animalelor! Pentru binele animalelor, al oamenilor şi al imaginii ţării Dumneavoastră în Uniune Europeană.
Posted by MDPA Miscarea Dreptate pentru Animale on Friday, July 3, 2015


Istoric şi context


Din cele 20 milioane de locuitori ai ţarii, mulţi trăiesc în continuare la limita sărăciei. Animalele o duc şi mai greu, şi mai ales aşa-zişii maidanezi au parte zi de zi de spaimă şi chinuri. De la promulgarea în septembrie 2013 a „legii omorârii“, din uciderea câinilor se câştigă bani mulţi prin primele promise.
 

Legea „eutanasierii“ (OUG 155/2001 modificată prin Legea 258/2013) prevede printre altele că toţi câinii fără stăpân trebuie prinşi, duşi în adăposturile de stat unde pot fi „eutanasiaţi” dacă nu sunt revendicaţi sau adoptaţi în termen de 14 zile. Pentru fiecare câine prins se plăteşte o bonificaţie de până la 50 euro. Alţi bani ai contribuabililor sunt dirijaţi către administraţia şi veterinarii adăposturilor de stat, către cheltuieli cu cazarea, hrana şi îngrijirea medicală a câinilor în adăposturi de stat (până la 250 euro per câine), către medici care eutanasiază şi în ultimă instanţă către cei care se ocupă de „debarasarea” cadavrelor animalelor – o imensă afacere.

Astfel a luat naştere şi s-a consolidat în România o crudă industrie de „catch & kill” [prinde & ucide], care ia locul tuturor eforturilor pentru implementarea unei soluţii umane şi durabile. Programele tip „Neuter & Release” [castrare & eliberare (reteritorializare)] promovate de activiştii pentru protecţia animalelor asigură reducerea durabilă a populaţiei de câini, lucru demonstrat de programele similare implementate în alte state membre UE. Costurile pentru castrare, vaccinare antirabică, microcipare şi înregistrare ating cel mult 50 de euro per animal.

Dintr-un comunicat de presă [1] desprindem că de la intrarea în vigoare a legii numai in București au fost prinşi peste 50.000 câini comunitari, dintre care 30.000 au fost eutanasiaţi. Câţi câini au exista şi mai trăiesc efectiv pe străzile Bucureştiului, câţi au fost efectiv prinşi şi omorâţi, şi în ce mod – nu ştie nimeni. Recensămintele populaţiilor de câini comunitari prevăzute de lege nu au avut loc niciodată. La fel a fost neglijată şi „monitorizarea” în adăposturile de stat.


Uciderile continuă în ciudă succesului în instanţă


În lunile iunie şi iulie 2014 curţile de apel din Bucureşti şi Braşov au hotărât, că normele de aplicare ale legii sunt ilegale interzicând aplicarea lor în întreaga ţară. La parchetele şi instanţele din România au fost depuse sute de plângeri penale, un proces se află pe rolul Curţii Europene de Justiţie şi sute de mii de oameni din toată lumea au protest prin scrisori, petiţii şi demonstraţii. Cu toate acestea capturarea, chinuirea şi uciderea câinilor continuă, pentru că nici până acum legea nu a fost modificată.
Şi se poate şi mai rău: între timp oamenii care vor să apare animalele trebuie să plătească de multe ori scump pentru curajul lor civic. „Deranjarea, perturbarea” şi „documentarea” acţiunilor de prindere sunt interzise în Bucureşti şi pedepsite cu amenzi de până la 250 euro. Hrănirea câinilor comunitari urmează a fi interzisă încă în acest an şi pedepsită cu amenzi de până la 450 euro. Activiştilor pentru protecţia animalelor care denunţă condiţiile din adăposturile de stat li se refuză accesul şi hrănirea animalelor le este interzisă. Persoanele, grupările şi organizaţiile care iau câini din aceste staţii de ucidere şi îi transmit spre adopţie iubitorilor de animale din străinătate sunt defăimaţi public. Cine doreşte în România să adopte un câine comunitare trebuie să-şi dezvăluie întreaga sferă privată şi să obţină acordul scris al tuturor vecinilor, indiferent câţi sunt aceştia, o sută, două sute. S-a documentat că de atunci rata abandonului de câini este în continuă creştere.
 


Soluţia umană şi verificată pentru animalele fără stăpân
 

Doar implementarea consecventă a unui program de tip „Neuter & Release” [castrare & eliberare (reteritorializare)] poate duce la scăderea durabilă a populaţiei de căini şi pisici fără stăpân. Aceste program se bazează pe principiul reteritorializării in mediul familiar al animalelor după castrare şi îngrijire medicală, şi continuarea îngrijirii lor în teritoriu. Este metoda recomandată şi de Organizaţia mondială a sănătăţii (OMS/WHO) în „Guidelines for Dog Population Management“ (Linii directoare pentru gestionarea populațiilor canine). În plus sunt neapărat necesar măsuri de interzicere strictă a creşterii şi vânzării de câini şi pisici.
 

De ce de multe ori adăposturile nu sunt o soluţie
 

Principiul „adăpostului pentru câini” după model vest-european nu poate funcţiona în ţări ca România din cauza ratei foarte de mici de adopţie din aceste ţări. Ca urmare în adăposturi practic nu există pe întreaga durată a vieţii câinilor o înlocuire a efectivului existent de animale, făcând abstracţie de condiţiile catastrofale în care trăiesc animalele în adăposturile sudest-europene. Ar fi de asemenea necesară şi construirea de mii de adăposturi, pentru a caza sutele de mii de căini fără stăpân.
 

Sursa bibliografică:
[1] http://mapofhope.de/2015/03/19/bukarest-ist-hundefrei/ (ultima accesare în data de 01. Juni 2015)


Mult stimate domnule Preşedinte Iohannis,
 

încă în data de 5 septembrie 2013 aţi calificat ca „barbară” Legea eutanasierii nr. „258/2013” care permite omorârea câinilor comunitari în România fără nicio indicaţie medicală sau socială. Aţi declarat că nu este o măsură adecvată pentru reducerea pe termen lung a populaţiei canine. Totuşi în România sunt prinşi şi ucişi cu cruzime anual mai multe mii de câini.
Apelăm la Dumneavoastră în calitate de cel mai înalt reprezentant al ţării:
Vă rugăm ca şi în calitate de şef al statului român să luaţi poziţie împotriva „legii eutanasierii”. Faceţi uz de influenţa Dumneavoastră personală şi politică pentru promovarea unei legislaţii noi, umane şi eficiente, în care să se ţină cont de câini, „ca fiinţe simţitoare”, aşa cum sunt definiţi la art. 13 al Tratatului de la Lisabona, conform liniilor directoare OMS şi OIE.
Vă rugăm să interveniţi ca fondurile care actualmente sunt dirijate către gestionarea violentă şi uciderea acestor animale, să fie investite în proiecte ce duc cu adevărat la limitarea populației de câini comunitari pe termen mediu şi lung: în programe tip „Neuter & Release” [castrare & eliberare (reteritorializare)] aşa cum sunt deja implementate cu succes în unele oraşe din România, şi în măsuri de educare a oamenilor pentru dezvoltarea unei atitudini responsabile faţă de animale. Interveniţi pentru implementarea unor soluţii win-win în ţara Dumneavoastră, pentru transpunerea in practică a unor concepte benefice pentru oamenii ŞI pentru animalele din România.
Aţi devenit preşedinte cu scopul de a combate cu consecvenţă corupţia în ţara Dumneavoastră – vă rugăm aveţi în vedere în activitatea Dumneavoatră şi banii contribuabililor cheltuiţi pentru ucidere cu cruzime a câinilor.
Vă rugăm să cereţi şi să dispuneţi:
verificarea modului efectiv în care sunt utilizate fondurile puse la dispoziţia administratorilor adăposturilor de stat şi a colaboratorilor lor pentru întreținerea, îngrijirea medicală şi eutanasierea profesională a câinilor;
controlarea personalului veterinar din adăposturile de stat, pentru a verifica modul în care au loc eutanasierile;
realizarea efectivă a „monitorizării” prevăzute de lege şi accesul nelimitat în adăposturile de stat al populaţiei şi al activiştilor pentru protecţia animalelor, cu posibilitatea de a documenta starea din adăposturi, aşa cum este deja prevăzut in lege;
eliminarea amenzilor date celor angajaţi în lupta împotriva acţiunilor pline de cruzime şi ilegale ale hingherilor.
Multe dintre cruzimile comise împotriva câinilor şi oamenilor au loc în public. De multe ori sunt traumatizaţi copii care devin martori involuntari ai acestor acţiuni. Vă rugăm angajaţi-vă pentru soarta animalelor! Pentru binele animalelor, al oamenilor şi al imaginii ţării Dumneavoastră în Uniune Europeană.

Carmen Elena Caragiu - 3 Iulie 2015


Haiku dupa haiku, in perpetua lectura...
Hartii mototolite, purtatoare de taina -
Lucrul continua.

July 2, 2015

"Lumea Justitiei" - email spam pro-baroni de la luju.ro

Primesc frecvent spam sub forma de e-mailuri nesolicitate de la luju.ro ("Lumea Justitiei"), desi in mod sigur nu m-am abonat niciodata la un newsletter promovat de activisti pro-baroni si anti-DNA. Ceea ce e mai deranjant e ca orice incercare de dezabonare pornita de la link-ul cu aceasta functie (prezent in orice spamuiala de-a lor) rezulta in avertizarea: 
"Eroare! Ai [sic!] intervenit o eroare!"...
In folderul de spam am cam trei categorii de locatari: unele in genul "invitatie la afaceri de milioane din Africa", altele reprezinta spam scris complet in caractere chinezesti si, bineinteles, mesaje de la pro-baroni@luju.ro. Frumos si... armonios :-)

July 1, 2015

Grecia...


Indiferent ce se va intimpla, Grecia va dainui prin istorie, traditie, natura. Intotdeauna lumea va dori sa viziteze Grecia - soare, mare, mister, samd (spre deosebire de Anglia, de exemplu, care inspira numai nevroza celor ce o viziteaza). 

In Grecia simti geometria triunghiului in pietrele de pe plaja! 

In imagine: Thales din Milet