September 24, 2013

Chesterton on dogs

G. K. Chesterton - Dogs :
"But there is something deeper in the matter than all that, only the hour is late, and both the dog and I are too drowsy to interpret it. He lies in front of me curled up before the fire, as so many dogs must have lain before so many fires. I sit on one side of that hearth, as so many men must have sat by so many hearths. Somehow this creature has completed my manhood; somehow, I cannot explain why, a man ought to have a dog. A man ought to have six legs; those other four legs are part of him. Our alliance is older than any of the passing and priggish explanations that are offered of either of us; before evolution was, we were. You can find it written in a book that I am a mere survival of a squabble of anthropoid apes; and perhaps I am. I am sure I have no objection. But my dog knows I am a man, and you will not find the meaning of that word written in any book as clearly as it is written in his soul." 
More @ http://www.cse.dmu.ac.uk/~mward/gkc/books/dogs.html

September 22, 2013

Carmen Caragiu: un animal frumos ne odihneste sufletul; pisica lui Proust

Un animal frumos ne odihneste sufletul, privindu-l, si pentru ca nu il disputam cu nimeni. Asa ar trebui sa se petreaca si in relatiile interumane,unde frumusetea n-ar trebui sa devina obiect de posesiune si nici,prin urmare, sa stirneasca invidii. Intotdeauna m-a fascinat la animale felul cum privesc la cineva, cu toata puterea, fara a fi atente la sine, fara a urmari sa-si puna in valoare gesturile si in general frumusetea. Atitudinea lor e curata, nestudiata, nereflexiva, neascunsa, fapt care le amplifica puterea spontana de a-si arata frumusetea. Proust a vorbit de inaltimea curata a frumusetii, in clipa in care ea indrazneste sa nu se apere pe sine, sa nu fie conditionata din interior de atitudinea de pozare. Albertine adormie, spune Proust, era Albertine cea adevarata, vie, ce-si daduse jos corsetul de fier al vanitatii, in timp ce chipul ei adormit plutea fara aparare in fata privitorului. Cu care ocazie, Proust isi aminteste de cine credeti? De [...] o pisicuta frumoasa si gratioasa, care nu doar ca are curajul sa inchida ochii atunci cind privirile se muleaza pe ea, dar nu-si cheltuieste aproape niciodata atentia pe feed-back-uri ieftine, contrapunind o atentie sustinuta atentiei cu care e privita. Contemplindu-si pisica, Proust mentiona momentul culminant cind cascatul ei gratios incununa arteziana efuziunilor afective.

Carmen Caragiu - comentariu Facebook ; Image: feral barn cat - Virginia (source)

September 19, 2013

Carmen Caragiu - asemanare si alteritate, caini si pisici.

"...[I]mi amintesc de Paul Valery care spunea nu degeaba ca pisica e libera in propriul ei trup si ca nu intra niciodata in conflict cu el. Pisica si ciine...S-ar parea ca sunt opusi, desi poate nu asa cum gindim. Unii etologi raporteaza acest binom la diferenta dintre tigru si leu. Leul e o specie biosociala, care isi duce viata in grup. Tigrul, insa, de regula duce o viata singuratica, exceptind sezonul de imperechere.Sub aspectul adaptarii la ambianta captivitatii, Mihail Cociu a distins doua categorii de animale.Cele din prima categorie sunt foarte adaptabile, pe cind celelalte, in acelasi context sufera socuri psiho-fizice care le pot fi fatale. Leul in general este considerat o specie oportunista, indrazneata si aventuriera, fiind asemeni unor pionieri, spune Cociu, care colonizeaza tinuturi noi si necunoscute. Buffon vedea prin contrast tigrul ca pe un impacat cu solitudinea si ca pe un refractar inrait. Putem,pina la un punct, asemana pisica cu tigrul? S-ar putea, in masura in care ne gindim ca pisica se comporta preluind insusirile negative ale felinei refractare si transformindu-le in calitati pline de...sarm. E ca un tigrisor blind, care intrat in casa altuia face ce vrea el. Intra in casa omului, se suie in patul lui, se baga sub plapuma lui, dar e ca la ea acasa. Tot spatiul pare a fi o extensie elastica a trupului ei tesut cu elastan. Pisica ii inspira pe poeti, pentru ca ea intruchipeaza un principiu estetic, numit inervatie extinsa, intelegind de aici starea de gratie cind subiectul si obiectul sunt co-reactive, co-miscatoare. Locul pe unde trece o pisica devine electric si elastic. Pe labuta ei, spatiul se ia ca o soseta, scria cindva Nina Cassian. Pisica e stapina pe libertatea ei ca si pe omul care o rasfata. Nu slujeste, ci e slujita si imparte din cind in cind favoruri adoratorilor. E rece, pentru ca e electrica,s punea Baudelaire... Iar Whitehead-e electrica, pentru ca se iubeste cu electronii...Are afinitati cu structurile intime si sinuoase ale spatiului.E un fenomen. Asadar, nu putem atenta la libertatea ei fara sa o suparam. Nu-i putem cere sa faca ce nu are chef. La ea, cheful e la urma urmei o stare metafizica,numai privind-o cum se poate mula pe tot si toate, cu ochii inchisi si cum gravitatia nu-i pune piedici niciodata, fiind prietena cu ea... Ciinele, in schimb, si-a gasit stapin in om, e ascultator, devotat,muncitor, rabdator, atent la comenzi neplacute, dispus la sacrificii. Se comporta ca un supus ideal.Valery afirma ca pisica fascineaza prin alteritate, iar ciinele, prin asemanare, in raport cu omul. Dar omul insusi,fiinta complexa si cuprinzatoare cum este, poarta in sine ciinele si pisica deopotriva, alteritatea si asemanarea cu omul insusi." Carmen Caragiu - comentariu facebook

September 18, 2013

American Strays Project - Helping Detroit's Stray Dogs (comparati cu stridentele imbecilitati pro-canicid ce au confiscat media romaneasca)

Cuvinte-cheie:  Helping...  Ajutand... Cercetand...
http://www.wa2s.org/american-strays.html



Impotriva canicidului - Carmen Caragiu - "cind animalul a cunoscut ce-i credinciosia"...

Scenele vazute la adaposturile cu ciini capturati sunt cutremuratoare. Sunt scene cu dublu click in sufletul nostru, de unde sunt activate senzatii indescriptibile,cu ecouri mitologice,preistorice, care par ca vor sa razbune situatia actuala, cu impuscaturi de ecouri ce trimit imagini abisale despre fratietatea primara dintre om si ciine, in momentul cind animalul a cunoscut ce-i credinciosia , iar omul vinator a cunoscut ce-i prietenia cu fiara.Am vazut acolo, la adaposturi, ochi omenesti inveliti in blana de ciine, l-am vazut pe Enkidu parasit de iubitul sau prieten Ghilgames,am vazut un celebru mit al prieteniei dintre om si animal scris de-a-ndoaselea, erau acolo si priviri absente,care nu se mai puteau ridica sa fixeze alte priviri, suflete care se loveau de fier si latrau la gratiile de fier. De aceea consider ca trebuie insistat pe aceasta tema de o importanta nevralgica pentru om,e vorba de co-evolutia omului si a animalului in ordine sufleteasca,e vorba de domesticire,de imprietenirea cu alte specii. Este aceasta o posibilitate de crestere impreuna care ia adesea infatisari de necrezut,ce suna fantastic. A se vedea,in acest sens, clipul de rasunet Prietenie adevarata intre om si leu. Un mare etolog roman, pentru care am o pretuire fara cuvinte, Mihail Cociu, cel care a studiat intens psihologia animalelor, a aratat ca instinctul comandat de creier seamana cu uitarea subita,aducind cu sine comutarea brusca a semnificatiei unui lucru. La rindul sau, Konrad Lorenz, parintele etologiei,care inseamna studiul comportamentului la animale.,afirma ca instinctele au un parlament al lor,in care cind unul,cind celalalt detine suprematia."Mirosul singelui este un stimul-semnal foarte important pentru animalul carnivor si el poate comuta imediat impulsurile nervoase de pe circuitul comportamentului de joc pe cel al comportamentului de prada.Si dintr-o data omul isi pierde in mintea animalului semnificatia de partener de joaca,devenind o posibila prada."Citat inchis din Cociu. In acest moment, oameni buni,animalul nu ne mai VEDE. Viteza de reactie fulminanta si automata este la animalul salbatic o necesitate vitala dura si tragica, d.p.d.v. uman, ceruta de lupta pentru supravietuire,cind de rapiditatea si caracterul automat al unui gest depind salvarea vietii si capacitatea de hranire, IN CONDITII LIMITA. Daca n-ar UITA rapid,daca ar STI ca ucide,daca s-ar apuca sa delibereze,atunci bietul animal ar pierde timp si si-ar pierde viata.Acesta-i paradoxul tragic al foamei,descris de Labis in Moartea caprioarei,acesta-i paradoxul rautatii irationale,cel care te face sa plingi,daca ii patrunzi motivatiile contradictorii.Ciinele gonit se apara de pierderea iubirii recazind in irationalitate,in aparenta 'rautate' a UITARII. Tot astfel,in psihiatrie se considera ca AMNEZIA e o solutie psihica de APARARE la limita.Acolo,in adaposturi,ciinii se inraiesc,multi au priviri absente,ce deviaza straniu de la axa de legatura directa OCHI-OCHI. Totusi,omul exista in univers. El e menit sa se ridice prin constiinta deasupra instinctului. El trebuie sa manifeste acea iubire care sa-l faca PREZENT in sufletele vietuitoarelor,suflete triste in care locuieste mai mult ABSENTA, decit prezenta.Dar interesant mai ales este faptul ca in conditii de liniste,cind nevoile primare au fost satisfacute,animalul se arata foarte interesat de stimulul uman,de incurajarile inteligentei TREZE, e receptiv pe o curba crescatoare la chemarile dragostei neconditionate.Ciinele,insa,si-a insusit aceasta facultate de a iubi dincolo de asteptari.Credinciosia lui e proverbiala.Totul trimite la un mit faimos,care intrupeaza cu maxima stralucire dramatica semnificatia prieteniei dintre om si animalul umanizat. Este vorba de mitul lui Ghilgames si al lui Enkidu,considerat de multi comentatori ca fiind cea mai frumoasa si trista poveste de iubire din cite fost-au auzite.Credinciosia lui Enkidu,patrupedul cu blana si cu ochi de om,fata de Ghilgames,care ii va deplinge moartea cu o jale care depaseste in intensitate orice bocet uman,atinge corzile unei sensibilitati foarte complexe,chiar sau mai ales din perspectiva omului actual,cit a mai ramas din el om."Pe Enkidu,pe prietenulk meu, il pling, ca o bocitoare,pling amarnic;securea mea vinjoasa,sprijinul meu puternic, jungherul meu credincios,scutul meu de nadejde,mantaua mea de sarbatoare,mindrele mele podoabe...,fratele meu mai tinar...Ca unei mirese,iti acopar fata,ca un vultur ma tot rotesc deasupra-ti,ca o leoaica ai carei pui s-au prins in capcana,ma zbat crunt inainte si inapoi...De durere pentru prietenul meu ma infasor in zdrente si fug in pustie..."-din Plinsul lui Ghilgames, la moartea lui Enkidu.

September 15, 2013

Carmen Caragiu: Domesticirea; Frumusetea din suflet

Trasaturile chipului domesticit constituie un fapt documentat,printre altii, de Darwin, in Variatia animalelor si plantelor sub influenta domesticirii. Ce aflam de acolo? Ca trasaturile tind sa fie mai mici, cu forme colorate, urechi pleostite, semnul pacii, al auzului ce se odihneste, cozi incirligate, semn de atenuare a incordarii dorsale, numai daca ne gindim ca de regula dusmanul vine din spate... ceea ce determina sindromul retroincordarii... Cercetatorii mai zic ca astfel de trasaturi tind sa faca animalele copilaroase si atractive pentru oameni. Fenotipul domesticirii este o realitate nu doar data de la natura, ci mai ales activata in cursul interactivitatii om - animal. 
Personal, ma intreb: cum de nu se intelege, de ce nimeni nu aprofundeaza tragedia ciinilor fara stapin, fara hrana, adesea suferind de foame, de frig, de spaime, de cosmaruri, de ura.. Ura e combustibilul tonusului incordat ca un arc in conditii de lupta. Un ciine lasat singur, parasit pe strazi e in pericol sa se salbaticeasca, precum orice alta faptura vie. Ciinii au nevoie de ingrijire, altfel, soarta lor risca sa devina mai rea decit moartea, deci, sa ne gindim la ce putem face pentru ei si din perspectiva aceasta... Dupa puterile fiecaruia,adoptia propriu zisa,nu doar de la distanta, ar fi cel mai bun lucru. S-A OBSERVAT CA SIMPLA EXPUNERE SUB PRIVIREA UMANA A UNEI CULTURI DE DROJDII determina o crestere accelerata a acesteia. Animalul realmente creste sub ochii omului,daca e observat cu dragoste... 
Iarna, cind pasarile cerului sufereau de foame, imi amintesc ca le-am intins o masa si le-am hranit. Intre vrabiile care veneau, printre alte feluri de zburatoare, era si una cu totul deosebita, alba-alba pe sub aripi si pe piept. Un alb ca zapada, dispus intr-o simetrie perfecta. Cum am vazut-o, mi s-a strins inima si am stiut ca frumusetea ei va fi pricina mortii ei. Era o frumusete creata parca pentru ochii omului, ce-si daduse jos camuflajul... Imi amintesc ca Tagore definise cindva frumusetea ca pe o expunere cu toata fiinta, ca pe ceva "mortal"... Asa a fost si pentru vrabiuta cu chip de alba ca zapada. Dupa o saptamina, nu a mai venit. Sigur o reperasera pradatorii. Ezra Pound scria tot despre o pasare ca desi doar o clipa a luminat-o soarele, pentru ochii nostri,totusi acea fulgurare a deschis in suflete vesnicia.
Carmen Caragiu - comentariu facebook

PS: "Câinele este mai bun decât mine, căci şi dragoste are şi la judecată nu vine." (Avva Xanthias)

Recomandări: "Legea eutanasierii câinilor, o sinistră afacere de casă"

Legea eutanasierii câinilor, o sinistră afacere de casă. Soluția eficientă și mult mai ieftină, este sterilizarea maidanezilor. (http://atreiaforta.wordpress.com/)

Carmen Caragiu - Domesticirea; Ciinele, eternul reper...

"Domesticirea... Cum este posibila aceasta uriasa transformare,din animale salbatice in animale domestice,se intreaba Leif Andersson, profesor de genetica la Univ. Upsala din Suedia. La rindul sau, Greger Larson, expert in genetica si domesticire la Univ. Durham,se indoieste de clasica presupunere ca domesticirea presupune ceva de sus in jos,ceva ce oamenii au facut intentionat. Povestea complexa,biunivoca e mult mai interesanta si probabila,adauga el,cu precizarea ca intelegind domesticirea,omul intelege ceva esential despre el insusi-cum e posibila blindetea ,cum ne-am imblinzit pe noi insine. Experimentul cu vulpea Mavrik, foarte cunoscut, popularizat prin National Geographic, mi se pare fascinant. Pe parcursul mai multor generatii de convietuire cu oamenii, vulpile blinde sunt selectate, iar acestea semanau atit de mult cu ciinii,incit sareau in bratele cercetatorilor si ii lingeau pe fata. Apar modificari morfologice si de comportament inexistente in salbaticie; cum sunt-abordabilitatea, datul din coada, toleranta la mingiiere, la generatia a sasea afinitate deplina. Morfologic, apar urechi pleostite, variatie de culoare, la primii pui nascuti cu blana baltata, cu pete, si stea in frunte, apoi coada incovrigata si mai scurta. Dispar semnele marcante pentru adaptarea agresiva si defensiva totodata la mediul salbatic, cum erau-urechile ciulite, cu auz incordat, monotonia culorii, destinata camuflajului si coada indreptata in jos, semn de tonus necomunicativ, opusul cozii incovrigate si jucause. Blanile baltate sunt o trasatura specifica animalelor domestice, dar si o tinta usoara pentru pradatori in salbaticie. Eliminarea fricii si agresivitatii la vulpi, ceea ce Brian Hare numeste reactivitate emotionala, a creat vulpi nu doar blinde, dar si cu o capacitate similara ciinilor de a interactiona cu oamenii. Ciinele, eternul reper..."
Carmen Caragiu - comentariu Facebook

September 12, 2013

Cenzurat de-atata... 'DEMNITATE NATIONALA'

Un raspuns al meu - cenzurat pe grupul "DEMNITATE NATIONALA" (pro-canicid "3 la 1" dupa afirmatia liderului):
Unu la mana, mai baieti, ia lasati-o voi mai usor cu "propria voastra tara" dat fiind ca este si "propria mea tara" (cine vorbea de 'emotionale' ?) "Dam vreo testare"? Sigur. Insa testele nu trebuie facute de numitii "cetatenii de bine" (gata de a provoca cainele) ci de specialisti in comportament animal. In plus, unii caini pot fi detectati imediat, cu ochiul liber, ca fiind evident non-violenti, pana si de catre rauvoitori. Cati oameni au fost omorati in Romania de animale? Nu am auzit de mai mult de doi. In SUA sunt relativ multe incidente cu persoane omorate de ursi sau pume care se aventureaza la periferia unor orase insa in afara de eutanasierea faptasului nimeni nu porneste vreo campanie de exterminare a grupurilor de ursi sau pume ce continua sa bantuie periferiile. Acum inapoi la topicul 'hot', despre atacurile de caini din SUA exista statistici precise, stimabile. Mai bine de 4 milioane si jumatate de americani sunt muscati de caini in fiecare an, iar in 2011 si 2012 cainii au omorat mai mult de 30 de oameni, insa nimeni nu s-a angajat intr-o asemenea isterie de toata jena ca cea din "propria mea tara". Salutare si la mai mare.
Concluzia: in special in aceste momente, politicienii nu merita o a doua sansa:
One strike, you are out. And there goes Iulian Capsali: remember, ~[crestin & pro-canicid]

September 11, 2013

Canicid, oameni si ipocrizie

Cand cateii sunt otraviti, abuzati si ucisi, unii isi reamintesc brusc despre avorturi, valoarea vietii umane, samd. Dupa ce executia animelelor s-a incheiat... tacere ca si inainte. Interesul poarta fesul. In realitate tocmai ce sunt pro-life ar trebui sa protesteze mai mult impotriva abuzurilor la adresa animalelor decat cei ce sunt situati pe o pozitie contrara (pro-avort).

September 10, 2013

Canicidul - aprobat, noi consumam citate despre... pericolul 'vorbitului cu animelele'!

Mai ales in contextul crizei cainilor comunitari, cand 'organele de partid si de stat' au votat deja eutanasierea indiscriminata, apar articole supraincarcate cu citate (ridicate la valoare de dogma cand nu este cazul) care incearca sa calmeze constiinta crestinilor: sa stam linistiti si sa nu facem valuri, nu trebuie sa ne ingrijoram dat fiind ca omul este Chip si Asemanare iar cainii nu, aparent eroarea este a crestinului care indrazneste sa-si manifeste dragostea fata de sarmanele animale si care ar considera ca Chip si Asemanarea nu ar implica nici un element de responsabilitate empatica fata de Creatie.
Culmea, cine-i spune 'vino aici mai Grivei' propriului caine e suspect - potrivit acestor standarde - ca manifesta iubire sau "alipire" de animal si nu exclusiv mila (sa nu mai vorbim de faptul ca mila singura ar fi suficienta ca sa ne determine sa refuzam eutanasierea in bloc a cainilor comunitari), cum ar fi prescriptia extrasa din opiniile Sf. Siluan, care pare a sugera (intr-o selectie, totusi, destul de ambigua) ca iubirea de animal te desparte de Dumnezeu - ceea ce este o premisa cat se poate de neadevarata, asa cum rezulta din nenumarate contraexemple din vietile oamenilor care au iubit si pe Dumnezeu si pe animal (Creatia Sa, care Il reflecta, dinamic), in lista de exemple incluzandu-se sfinti, teologi, stareti, samd. Important aici este ca acest "vorbit cu animalele" este in sine un fapt exterior (fizic, sonor, vizual - cum este perceput de cel ce te prinde in flagrant vorbind cu Grivei), din care elementul de intentionalitate (corelat intr-un fel cu perceptia directa) - este marele absent - in sensul ca cel ce te observa din exterior si te judeca nu-ti poate percepe starea intentionala. Ori faptul intentional este singurul care poate face ca vorbirea cu animalul sa fie - de fapt - o experienta de ziditoare, de profunda comuniune cu D-zeu prin darul Creatiei. Sa ne imaginam un caine pierdut care se isi gaseste, din fericire, drumul acasa. In care caz stapanul il imbratiseaza, exclamand "Slava Domnului!"... Fara alte comentarii. PS Multumiri prietenilor de pe Facebook, pentru discutii fructuoase.

September 9, 2013

A nice one-liner

"Science must not impose any philosophy, any more than the telephone must tell us what to say."  (G. K. Chesterton, Illustrated London News, 10/9/1909)

September 8, 2013

Ortodoxia si animalele - o imagine valoreaza cat o mie de cuvinte

In fotografie - Staretul Tryphon (All Merciful Saviour Orthodox Monastery, Vashon Island, Washington, SUA) cu al sau motan Hammi.

Sursa - The "Official" Hammi Fan Club 

P.S. Atentie cei ce se cred 'ortodocsi' si militeaza pentru distrugerea indiscriminata a cainilor comunitari din Bucuresti, amagindu-se cu gandul (fundamental eronat)  ca "Chipul si Asemanarea" (pe care omul le are spre deosebire de animalele) i-ar absolvi de un asemenea terific abuz. Ce usor e sa faci agitatie distribuind cateva imagini extreme (sa nu uitam ca si tabara opusa ar putea face acelasi lucru distribuind cazuri de abuzuri extreme la adresa animalelor, care sunt incomparabil mai multe). Da, cainii implicati in incidente violente pot fi eutanasiati (daca se manifesta violent neprovocat in raport cu oameni si/sau in raport cu alti caini  - 'no contest' aici) insa nu putem generaliza - pentru ceilalti trebuiesc puse la treaba mintea, sufletul si punga. Uciderea in bloc este "solutia" omului puturos, iresponsabil si fara suflet.

September 7, 2013

Chipul uitat si demnitatea canina (2)

"Eu as fi de acord sa fie sedati cu parul in cap, apoi taiati si jupuiti pentru a face din pielea lor pantofi pentru oamenii nevoiasi." (un anonim Iuropian "de bine", pare-se "intelept" ca un porumbel si "bland" ca un sarpe, extaziat de faptul util, recent descoperit in contextul crizei cainilor comunitari, ca animalul nu este "chip si asemanare" si ca - deci - omul ar avea puteri discretionare, de despot - how convenient!). A se contrasta cu: 
„Consideratia sfântului se extinde până si asupra animalelor si lucrurilor, pentru că în fiecare creatie el vede un dar al iubirii lui Dumnezeu si nu vrea să-I rănească această iubire tratându-I darurile cu neglijentă sau cu indiferentă.” – Pr. Dumitru Stăniloae („Rugăciune si sfintenie”).
De reflectat, mai ales în acest context - un articol excelent:
Oameni si animale în Împărătie - Cuvinte ortodoxe
De Robert Flanagan

P.S. Conform anonimilor de bine, nu e voie sa-i spunem catelului "vino aici mai Grivei", ca atunci... vorbind cu numitul Grivei incalcam o anumita propozitiune cu o suprema valoare dogmatica (or so they say). 
Image source: Charlie Chaplin/FB

September 6, 2013

Pentru desfiguratii ce asteapta cu nerabdare masacrarea cainilor din Bucuresti ca pe o "minune" (si se pretind crestini)

Sf. Maxim Marturisitorul: 
"Man is not a being isolated from the rest of creation; by his very nature he is bound up with the whole of the universe... In his way to union with God, man in no way leaves creatures aside, but gathers together in his love the whole cosmos disordered by sin, that it may be transfigured by grace."
Sf. Vasile cel Mare: 
"The earth is the Lord's and the fulness thereof. O God, enlarge within us the sense of fellowship with all living things, our brothers the animals to whom Thou gavest the earth as their home in common with us. We remember with shame that in the past we have exercised the high dominion of man with ruthless cruelty so that the voice of the earth, which should have gone up to Thee in song has been a groan of travail. May we realize that they live not for us alone, but for themselves and for Thee and that they love the sweetness of life even as we, and serve Thee better in their place than we in ours."
Source: Prayer for Animals 

September 4, 2013

Chipul uitat si demnitatea canina

Am fost in vara asta acasa si am vazut multi caini in orasul natal. Nici un incident: din contra, numitii caini se purtau cu o DEMNITATE care lipseste bipedelor lipsite de responsabilitate (cui se datoreaza criza de acum?) si orice initiativa constructiva (nu inteleg decat de masura "kill them all" pe care o asteapta cu osanale ridicate statului) ce vantura isteria si ura de animal (ce desfigureaza Chipul omului) prin patru vanturi... Sursa imaginii: Iubesc Animalele/FB

September 3, 2013

Maidanezi si Chipul de Om

Un comentariu referitor la om vs. animale, posibil fi relevant pentru unii din noi macinati de intrebari in aceasta arie:
  • Revenind la o chestie principiala, pozitia speciala a omului ca si "coroana a Creatiei" aduce in mod inevitabil cu sine un element de *responsbilitate*, empatie si iubire fata de Creatie. Multi dintre caiinii de pe strada au fost abandonati de persoane care i-au avut ca animale de companie, dupa care, vezi doamne, s-au "plictisit", si-au gasit alte interese, in care caz numitele animale de companie au devenit "o problema", inconvenabile, si in consecinta au fost abandonate. Detest orgoliul nelimitat al zdrahonului 2 x 2 care NICI MACAR nu-si incetineste mega SUV-ul pe sosea in fata unui caine sau alt animal ce s-a ratacit pe acolo, numai ca sa... NU I SE VERSE CAFEAUA! Asemenea atitudini sunt in mod fundamental impotriva Chipului omului, si un mare pacat, care din pacate face ravagii azi. Omul nu este un DESPOT al Creatiei ci un PASTOR! In acest sens, detest comparatiile intre om si animal cu intentia mai mult sau mai putin vadita de a ilustra cat de 'inconvenabile' pot fi uneori animalele si cat de gresite pot fi unele forme de suport fata de aceste nefericite fiinte. Problema cainilor strazii este reala insa in rezolvarea sa sa nu uitam ca avem un Chip.
  • September 1, 2013

    George Enescu - Balada pentru vioara

    Un efect pro-life al stiintei - motiv de ingrijorare pentru stanga

    "78% dintre femeile carora li se ofera o ecografie a copilului pe cale de a fi avortat decid sa renunte la avort. Grupuri pro-avort ca Planned Parenthood resping stiinta ultrasunetelor pentru ca le efecteaza negativ mesajul ultim" 
    The New Anti-Science Left - Katie Pavlich in Townhall, Jul 30, 2013